i love myself for hating you

jag älskar verkligen musik, tolka, översätta, analysera.
har en form av hat-kärlek till covers.
egentligen borde man ju säga att alla som tar nån annans verk
åker riktigt mycket med snålskjuts, och det kan även anses som lite fattigt
och "jag-kan-inte-komma-på-nåt-eget-som-låter-bra-men-vill-ändå-bli-känd".
men ibland lyckas artister med att tolka någon annans verk på sitt eget sätt.
vilket ändå borde uppmärksammas lite mer tycker jag.
ibland låter vissa covers även bättre än originalet i sig själv.
därför tänkte jag dela med mig av de mest lyckade andrahandslåtarna enligt mig.
(ni får ursäkta mitt inte alls för rumsrena eller smickrande spotifyalias,
som min vän awet fixade åt mig. tyvärr går ju inte aliaset att byta.
så fittollon får det bli för resten av mitt liv. kanske.)

någon som vet några bra?

http://open.spotify.com/user/fittollon/playlist/0mHMx7M8iYbABTcIMaKpsE

Kommentarer
Postat av: danko

nog blev de fel när det blev nirvana på den där listan.

några favvocovers är som följer

counting crows - big yellow taxi

rallypack - be mine

faith no more - easy

obadiah parker - hey ya

quiet riot - cum on feel the noize

korn - word up

ben folds - bitches aint shit

thin lizzy - rosalie

iggy pop - louie louie

Nine Inch Nails - dead souls



natti

2009-09-04 @ 02:56:51
Postat av: frida

japp, det ska vara paul ankas cover av smells like teen spirit

2009-09-04 @ 12:30:24
URL: http://detvarjaghelatiden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0