morning paper dirt

åh igår när jag hade varit på arbetsförmedlingen
hade jag lite tid över innan min parkeringspiljett gick ut.
så jag gick till röda korset och gick några varv.
hittade inget som föll mig i smaken.
sen gick jag till böckerna, och där satt jag en stund
och kollade på barnböcker. och vips, så hittade jag
tre böcker av min favoritförfattare när jag var liten.
ole lund kirkegaard. ni vet han som skrivit lille virgil,
gummi-tarzan, gusten grodslukare, per och lillmats
och massa massa andra.
de tre böcker jag fann var: per och lillmats, otto är en nöshörning
och tarzan, leo & någratill.
min personliga favorit är hodjas flygande matta.
herregud vad jag blev glad. det gjorde min dag väldigt bra.
har ju tänkt tatuera in en illustration som ole lund krikegaard gjort.
vet bara inte vilken ännu. men det ska bli spännande
att se vilken det blir. de är så fula, men ack så charmiga.
dessutom har de ju en betydelse för mig.


Kommentarer
Postat av: Emma - On the moon with Steve.

Gummi Tarzan är en av mina favoritböcker.

2009-10-20 @ 11:24:04
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Kalle Halvfabrikatet Persson

Aaaaaaaah Hodja:) helt överlägset! nostalgik i sitt esse.

2009-10-25 @ 20:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0