fuchsia




det här har jag bestämt kommer bli min nästa tatuering.
en fuchsia. min morfars absoluta favoritblomma.
det är helt sjukt egentligen, han var som besatt av
den här växten. en så otroligt vacker blomma i alla
dess möjliga färger.
jag minns när han och jag var i gualöv.
det var hemma hos en man som hade över tusen
olika sorters fuchsior i miljoner olika färger.
det var som en djungel, och vi stannade nästan 2 timmar.
helt otroligt, och nästan det vackraste jag nånsin skådat.
ååh, jag saknar dig så jag mår illa.
vill prata med dig och krama dig, och köra på utflykter,
lyssna på vår favoritmusik, kolla på gamla inspelade
program på vhs-kasetter som du spelat in till mig och nils,
hjälpa dig med saker på datorn som du inte förstår,
fotografera med våra kameror, plantera om blommor med dig,
fråga om en tjuga till något men få hundra kronor i bara enkronor,
samla och sortera frimärken i timtal, kolla i fotoalbum
och fråga vilket land du och mormor besökte och hur det var,
fråga mig om jag vill till svängsta för att jag tjatade
om det när jag var liten..
älskar dig så fruktansvärt mycket.
jag kommer på mig själv med att prata för mycket om
dig för mormor, "men morfar gjorde ju det, men morfar sa ju så,
men morfar tyckte det, men morfar ville det.."

det skönaste är att det inte finns nån grav så
du finns med överallt, alltid istället.
så ska jag också ha det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0