sun/rise/light/flies

tänkte att jag ville berätta om de bästa & finaste
konserterna jag varit på.

självklart är det ju red hot chili peppers
som jag berättar om först. eftersom det är mitt
absoluta favoritband sedan jag var rätt så liten.
de var i stockholm och uppträdde i globen 12/12-06.
jag, sebastian, jonas, thang & mikael hyrde en bil
och körde upp till stockholm.
jonas körde för han hade precis tagit körkort.
han var ganska nervös inför att köra ungefär 50 mil.
det var inte kallt ute och jag hade bara en tunn jacka
minns jag.
det som var så synd med konserten var alla små
stadium arcadium-fans som jag inte fattade meningen med.
de hade hamnat helt fel verkligen.
man ser verkligen skillnad på fans och fans, det märker man lätt.
konserten var underbar och även om min fot
var hyfsat död efter att jessica tappat en 5 kg tung skärbräda
på den dagen innan, så stod jag och hoppade ändå.

the hives såg jag på hultsfred 08 tillsammans med kim & anna.
fy fan vilken gud pelle almqvist är. fy fan vilken gud.
han får bete sig som han gör på scenen, det är helt okej för han är gud.
the hives är ett mästerverk.
howlin pelle almqvist, vigilante carlstroem,  chris dangerous,
nicholaus arson & dr. matt destruction. yes please.
tror även det var den här konserten jag frågade en främmande kille
i fall jag fick sitta på hans axlar och ta några bilder.
efter det trodde han nog att jag ville ha honom.
usch ja, jag var verkligen tvungen att fråga den fulaste killen av alla?
eller så kan det ha varit på babyshambles-konserten.
pete doherty kom precis exakt på pricken i tid. helt sjukt.
vi tände i alla fall en varsin cigg och rökte tillsammans med pete
när han sjöng/mumlade/skrålade sig igenom någon låt.
bra var det i varje fall!

samma år och plats såg jag och kim även rage against the machine.
det var en väldigt speciell upplevelse.
jag har aldrig sett så mycket folk på en och samma konsert på en festival.
jag slår vad om att det var ungefär 50 pers kvar på campingarna.
i mitt camp-halmstad löd mottot "den som har deckat i sitt tält och tänker missa RATM,
ska vi personligen bära till konserten så att personen åtminstone
ligger på rätt ställe". ungefär.
jag och kim satt längst bak invirade i hennes sovsäck, med perfekt sikt.
marken skakade och konserten var magical.

raised fist såg jag även, och råkade hamna mitt i en mosh pit.
jag märkte verkligen inte att jag stod mitt i skottlinjen.
herregud vad jag tog mig ut därifrån snabbt sen kan jag säga.
konserten var ljuvlig och jag tror jag var där med elin.
bajs-elin HEHE! (ja hon trampade i människobajs med sina strumpor på)
fast det är väl sådant som hör till festivaler?

kan inte välja vilken av alla mando diao-konserter som varit bäst.
har varit på en hel del och alla har haft sin charm.
jag tröttnar aldrig på dem, kalle och jag har varit på mando-konsert
varje år sedan 2007. och vi hoppas på en fjärde 2010.
sedan har jag sett dem på andra ställen också med andra människor.

andra band som helt klart har varit sevärda:
antony and the johnsons 09, det var som att bli frälst.
de som lyssnar på antony and the johnsons vet vad jag menar.
hans röst, musiken och stämningen. och så live.
sköna rysningar och glädje.

franz ferdinand 09, vi stod och hoppade och dansade hela konserten.
fy vilken lycka det var.

in flames såg jag tillsammans med per i mars 2007.
jag var dödsförkyld och hade feber och inga värktabletter med mig.
vi stod uppe på balkongen och från min näsa droppade snor
ner på folk som stod nedanför. hahahha fan vad ond jag är.
men vad gör man annars på en sådan konsert. bra var det iaf.
förbandet avatar var outhärdliga dock.

the killers 09, lyssnade mycket på dem för några år sedan.
ville se dem, och fick se dem! inte mycket mer med det, dock sevärt såklart.

robbie williams 06 & madonna 09, vilka helt sjukt fantastiska underhållare.
har följt med min mamma på båda konserterna, eftersom jag är uppvuxen
med att hon spelat deras musik till leda här hemma.
uppskattar deras musik.

kings of leon 09, vi satt i hultsfreds ena öltält och lyssnade
och sneglade på dem.
inget fan av dem, och hade knappt hört dem innan.
men några låtar är fina.

slagsmålsklubben har jag sett två gånger, en gång 07 och en gång 09.
de är så sjukt roliga och underhållande. musiken är så dansgalen
och man blir helt galen av deras musik.

band of horses såg jag tillammans med joakim på way out west i år.
kan inte säga mer än att det var helt amazing.

caesars & doktor kosmos såg jag på siesta 08, min väntan var äntligen över.
har lyssnat på dem sedan jag var ungefär 11-12 år.
hade också velat se splittrade bad cash quartet, men fått nöja mig
med att ha sett hästpojken då. inte lika bra.

markus krunegård är också en av mina favoriter live,
och även salem al fakir är lovely.

sen funkar väl håkan hellström också rätt bra.

dropkick murphys
är rätt underhållande ifall man gillar sån musik.

ödsla inte tid på att se:
arctic monkeys, melody club, the sounds
the donnas, josé gonzales, lars winnerbäck,
HIM eller thåström.

adjö.

Kommentarer
Postat av: Anonym

thåström är nogfan top3, ibland har du så fel att jag inte vill prata med dig haha, dessutom så vart the hives och håkan hellström bland de största besvikelser nånsin

2009-11-24 @ 01:01:53
Postat av: frida

käften jon, jag skrev inte DINA bästa konsertupplevelser utan MINA.

dessutom så behöver ingen göra som jag säger heller, utan jag råder bara folk till att slippa lägga pengar på skit som tex thåström. dock såg jag honom gratis så jag hade tur att slippa lägga 375 kr på en biljett till den sämsta konserten jag varit på.

2009-11-24 @ 15:43:32
URL: http://detvarjaghelatiden.webblogg.se/
Postat av: Anonym

thåström kan vara allra bäst faktiskt

2009-11-24 @ 17:10:42
Postat av: frida

hej jon IGEN, lönt att kommentera med samma skit IGEN.

2009-11-24 @ 19:36:30
URL: http://detvarjaghelatiden.webblogg.se/
Postat av: Anonym

inte jättelönt men inte helt onödigt :D

2009-11-24 @ 20:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0