rollin' pin mim

som de flesta som som känner mig vet,
så hatar jag när folk pratar om drömmar
som om det skulle vara nåt ofattbart och häpnadsväckande.
get real för helvete, det har inte hänt och det är inte intressant.

dock finns det en positiv sak med drömmar, att man om
man tror på sådant, kan tyda drömmarna i vissa fall.

i natt drömde jag en jävligt stark dröm som jag var tvungen
att kolla upp på internet direkt jag vaknade.
hittade ingenting om det tyvärr..
men det är ganska uppenbart vad det betyder.

drömmen i korta drag; jag och pappa ska åka utomlands.
packar ner allt vi behöver.
jag och en vän kör en runda i en bil. kommer till flygplatsen.
klockan är 09:52, mitt plan gick 09.45. pappa har inte ringt.
min väns plan går 10:15. hon åker.
jag står kvar och gråter hejdlöst utan stopp.
försöker hitta ett nytt flyg, men det går inga förrän nästa vecka.
jag har missat chansen.


ganska uppenbart att det betyder hur mycket jag vill bort härifrån,
men känner mig fångad som ett djur i bur.
jag berättade för mamma igår hur mycket jag vill
bort härifrån, och hon kallade mig för en sökare.
en som söker efter spänning, människor, livsnjutning.
jag grät för henne när jag sa hur trött jag är på allt här.
jag kommer aldrig stanna på samma plats hela mitt liv.
jag ska se hela världen, bo på alla kontinenter.
vissa människor bor på samma ställe i hela sitt liv,
jag ryser av bara tanken på det.

att pappa inte ringde och att vännen åkte,
har väl att göra med hur jäkla övergiven jag känt mig
de senaste månaderna.

så nu vet ni det. adjö

Kommentarer
Postat av: amanda

du + jag = RESA JORDEN RUNT = sant

2009-12-02 @ 03:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0